Ζακυνθινός ζωγράφος. Γνωρίζουμε ότι μαθήτευσε κοντά στο Σπυρίδωνα Στέντα. Ο Γρυπάρης γνώριζε το έργο του Νομικού στον οποίο διακρίνονται επιρροές του Μόσκου και αυτό είναι εμφανές στην υποθυρίδα της Μπελουσιώτισσας. Επίσης, στην απεικόνιση της Αποκαθήλωσης, εντυπωσιάζει το μανιεριστικό στυλ των γυναικών, του Ιωάννη και του Χριστού, με τα ψηλόλιγνα σώματα και τα μικρά κεφάλια. Η εικόνα είναι πανομοιότυπη με τον πίνακα του Barocci που βρίσκεται στην Περούτζια και σίγουρα γνώριζε ο Αλέξανδρος Γρυπάρης, που δανείζεται ξεκάθαρα δυτικά πρότυπα. Μέχρι τότε είχε φλαμανδικά πρότυπα, λόγω της μαθητείας του στον Στέντα, αλλά πλέον έχει ιταλικά.

Αποκαθήλωση
Περιγραφή του έργου: Η σημαντικότερη εικόνα που διασώζει την ολοκληρωμένη μορφή, είναι έργο του Αλεξάνδρου Γρυπάρη (1665-1717), η οποία χρονολογείται το 1704 και βρίσκεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
Πηγές – Βιβλιογραφία – Ιστότοποι
- Γιάννης Ρηγόπουλος, Εικόνες της Ζακύνθου, Τόμος Β ́, Ιερά Μητρόπολις Ζακύνθου και Στροφάδων, εκδ. Επτάλοφος, Αθήνα 2006
- http://www.openarchives.gr/pandektis