Ο Γεώργιος Σκορδίλης, κρητικής καταγωγής, γεννήθηκε το 1640 και πέθανε το 1691. Λιγοστά τα στοιχεία για τη ζωή του και τα έργα του.
Περιγραφή του έργου: Στα γαλαζοπράσινα νερά της λίμνης πατάνε μισόγυμνοι οι Σαράντα Μάρτυρες με μόνο ένα λευκό περίζωμα. Στα αριστερά ο φιλόζωος εικονίζεται να εισέρχεται στο λουτρώνα. Δεξιά δύο στρατιώτες ο ένας κάθεται στηρίζοντας το κεφάλι του στο δεξί του χέρι ο άλλος όρθιος κρατεί ακόντιο στο δεξιό του χέρι, ενώ το άλλο έχει δε διάταξη δέησης. Πάνω δεξιά η πόλη Σεβάστεια. Στ’ αριστερά της πόλης άμαξα που μεταφέρει τα λείψανα των Σαράντα Μαρτύρων. Την άμαξα ακολουθεί η μητέρα με τον υιό της στους ώμους της. Κάτω από την άμαξα ξύλα και φωτιά για την καύση των Σαράντα Μαρτύρων. Στο επάνω μέρος της εικόνας ο Χριστός σε σύννεφα ευλογεί και με τα δύο του χέρια. Στέμματα κατέρχονται από τον ουρανό για τη στέψη των Σαράντα Μαρτύρων. Ο Σισιλιάνος πληροφορεί (1935, 193) ότι η εικόνα των Αγίων Τεσσράκοντα «βρίσκεται εν τη Αγία Κυριακή των Κήπων εν Ζακύνθω». Ο Ζώης τη συμπεριέλαβε στο βιβλίου του: Zante et son Musée. Άρα η εικόνα των υπήρχε πριν από το 1635 στο ναό των Σαράντα Μαρτύρων και από το 1935 στο παλαιό Μουσείο της Ζακύνθου, στο ναό του Παντοκράτορος. Η υπογραφή του ζωγράφου και η χρονολογία της εικόνας γράφονται με μαύρα κεφαλαία γράμματα σε λευκό χαρτί που αναδιπλώνεται ελαφρά στα άκρα του στο κάτω μέρος της εικόνας: ΠΟΙΗΜΑ ΧΕΙΡΟC ΓΕΟΡ/ΓΙΟΥ CΚΟΡΔΗΛΗ. ,αχνζ ́ (=1657).
Σχολιασμοί –Συσχετισμοί –Συγκρίσεις: Ο Γ. Σκορδίλης δανείζεται φλαμανδικά στοιχεία στην εικόνα, που σημαίνει αν μεταφέρθηκε από την Κρήτη και δε δημιουργήθηκε στη Ζάκυνθο, ότι ήταν ήδη γνωστά τα δυτικά πρότυπα στην Κρήτη.
Πηγές –Βιβλιογραφία- Ιστότοποι
- Ζωή Μυλωνά, Μουσείο Ζακύνθου, Υπουργείο Πολιτισμού-Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, Αθήνα 1998
- www.parathemata.gr, Επιστημονική Ανακοίνωση του Δρ Γιάννη Ρηγόπουλου (πρώτη δημοσίευση εδώ, 2011)